Happiimobil skaber mere trafik til netbutikken bag selvskabet nemlig happii.dk og viderefører værdisættet om kvalitetsvarer til lave priser
Happiimobil
 

Situationen

Netbutikken happii.dk er forhandler af elektronikprodukter til den moderne forbrugers hjem og ejet af ProShop som er en del af Expert gruppen, Danmarks største indkøber inden for hvidevarer og forbrugerelektronik. Happii.dk ønskede at etablere et nyt koncept, som kunne skabe mere trafik på hjemmesiden og som samtidig lå i tæt forlængelse af deres primære fokusområde nemlig salget af elektronikprodukter. Webshoppen er opbygget med henblik på at tilfredsstille behovet for gode kvalitetsvarer til en lav pris hvorfor sloganet lyder ”Langt ude latterligt billigt”. Dette værdisæt ønskede Happii.dk at videreføre i det nye koncept.

Løsningen

Med etableringen af lavprismobilselskabet happiimobil i samarbejde med CompanyMobile kunne happii.dk forene deres ønsker. Happiimobil blev lanceret i 2007 midt i en blussende krig om de danske mobilkunder, men selskabet kunne dengang og kan stadig konkurrere mod de eksisterende lavprisselskaber grundet den bagvedliggende virksomhedes størrelse og ejerforhold. Ejerforholdet gør ligeledes at happiimobil har særdeles gode vilkår når de køber ind, og dette kommer også mobilkunderne til gode gennem lave priser på mobiltelefoner. Happiimobil fremstår i happii.dk´s visuelle udtryk og happiis oprindelige slogan er ved happiimobil oversat til ”Latterlig billig tale”.

 

Effekt

"Happiimobil har mange loyale kunder, og i en branche hvor forbrugerelektronik er hårdt presset, har synergieffekten mellem Happiimobil og Happii været med til at Happii bl.a. har kunne bibeholde høj brandværdi samt flot placering i branchen. Happiimobil´s placering på mobilmarkedet giver desuden Happii mulighed for at fastholde kunderne i et ”økosystem”, hvor kunden køber telefonen hos Happii og telefonabonnementet hos Happiimobil."

Hvilke produkter indeholder løsningen?

Løsningen af Happiimobil indeholder produkter som vist i modellen