Få ekstra tale når du handler i Netto - dette er idéen bag Nettos banebrydende mobilselskab Nettalk, som fremstår i samme visuelle identitet som Netto
Nettalk
 

Situationen

Lavprissupermarkedskæden Netto er landets største dagligvarekæde med 442 butikker i Danmark. Netto har i mange år haft positionen som Danmarks foretrukne lavprissupermarked, og den værdi og tillid som er knyttet til brandet, ønskede Netto at omsætte til et nyt produkt. Tilmed ønskede de at belønne kunderne for deres tillid til brandet ved at give dem ekstra fordele og naturligvis følge løftet som brandet bygger på og give kunderne mest for pengene. Ovenstående kunne forenes i et mobilselskab og i et tæt samarbejde mellem CompanyMobile og Netto udvikledes mobilselskabet Nettalk.

Løsningen

Med lanceringen i 2010 var der tale om en banebrydende nyhed. Nettalk var det første mobilselskab opstartet af en butikskæde, og samtidig det eneste selskab i verden, der tilbyder muligheden for at optjene ekstra taletid ved køb af dagligvarer i butikkerne. Via Nettalk differentierer Netto sig fra konkurrenterne og tilbyder samtidig meget mere end et kundeloyalitetsprogram. Med Nettalk er der tale om et egentligt produkt, som man kan købe uafhængigt af, hvad man ellers køber i Netto, og på det grundlag der passer ens behov.

Netto valgte en løsning, hvor virksomheden indgår som brandpartner i selskabet med 100% ejerskab over mobilkunderne, en såkaldt CME-løsning, og brandet fremstår i Nettos visuelle identitet.

 

Hvilke produkter indeholder løsningen?

Løsningen af Nettalk indeholder produkter som vist i modellen